Waarom een blog starten voor je bedrijf? 4 goede redenen.

Door Reusje van den Toorn, 

Tips, SEO en Klanten bloggen en bedrijfsblog

In dit artikel leggen we je uit uit waarom een blog starten goed is voor je bedrijf. Bloggen is het regelmatig schrijven van toegankelijke webteksten over een bepaald onderwerp. Er zijn politieke blogs, lifestyle blogs, tech blogs, nieuws blogs etc. In dit rijtje horen ook business blogs thuis. En over zulke blogs willen we het even met je hebben want op dit moment ben jij er één aan het lezen, die van ons. En dat is niet voor niets.

Het web wemelt van de blogs en jouw bedrijf heeft misschien niks met tekst. Waarom zou je dan tóch een blog starten? We geven je in dit artikel vier prima redenen.

1. Bloggen trekt bezoekers naar je website 

Elk blog-artikel is een pagina voor je site. Elke nieuwe pagina vergroot je kans om te verschijnen in de zoekresultaten van potentiële bezoekers. Nieuwe pagina’s zijn voor zoekmachines bovendien een aanwijzingen dat je website actief is en dat ze hun crawlers regelmatig moeten langssturen om nieuwe content te indexeren, zodat deze snel wordt opgenomen in de zoekresultaten. Een blog-artikel is verder heel geschikt om te delen op social media zodat je ook daar je publiek kunt vergroten.

2. Bloggen biedt je de kans om leads te genereren

Een lead is iemand met interesse in jouw product die bereid is contactgegevens met je uit te wisselen. Zodra je een bezoeker op je website hebt is dat een kans om deze persoon aan je te binden. Die kans kun je benutten met een aantrekkelijk lokroep (call to action). 

Zo’n lokroep kan de bezoeker wijzen op een stukje gratis dienstverlening zoals een kennismakingsgesprek, kop koffie, offerte, e-book, webinar, nieuwsbrief etc. Je kunt dat stukje gratis dienstverlening invullen op een manier die bij jouw bedrijf en doelgroep past. Natuurlijk zullen niet alle bezoekers op je call to action reageren maar je biedt ze in elk geval de gelegenheid om contact te leggen. 

3. Bloggen geeft je autoriteit

Als je via je blog veel bruikbare informatie verstrekt zullen bezoekers je als een autoriteit gaan zien; een partij met verstand van zaken. De beste bedrijfsblogs geven antwoord op vragen die bij hun klanten leven. Zo dachten wij dat jij wel zou willen weten of bloggen voor je bedrijf nuttig is. Hoe zit het met jouw klanten? Met welke vragen lopen ze rond waarop jij antwoord kunt geven met een blog?

4. Bloggen geeft lange termijn resultaten

Een kersvers artikel wordt vooral de eerste dagen gelezen. Daarna neemt het aantal bezoekers af maar daarmee is het niet gedaan. Het artikel wordt namelijk door zoekmachines gewaardeerd en in de zoekresultaten opgenomen. Zo kan een blog-artikel nog lange tijd bezoek trekken.

Is je met dit artikel duidelijk geworden waarom een blog starten nuttig is voor je bedrijf en wil je direct aan de slag? Pak er dan ook nog even dit stuk over SEO bij om goed voorbereid van start te gaan. Heb jij al een website via Tijdvooreensite? Dan kun je direct beginnen met bloggen via de blog module. Nog geen website? Waar wacht je nog op?

Direct een blog starten!

Terug naar overzicht