Google heeft tegenwoordig al zoveel meer te bieden dan de welbekende zoekmachine. In onze blogitems geven we o.a. uitleg over gratis software tools als Google Analytics en de Search Console.
Google heeft tegenwoordig al zoveel meer te bieden dan de welbekende zoekmachine. In onze blogitems geven we o.a. uitleg over gratis software tools als Google Analytics en de Search Console.
Dikke kans dat de afbeeldingen op jouw website JPEG’s of PNG’s zijn. De standaard JPEG-bestandsindeling dateert uit de early 90’s en is nog steeds veruit de meest gebruikte afbeeldingstype. Inmiddels is een compleet nieuwe generatie afbeeldingsformaten geïntroduceerd, maar veel mensen zijn nog niet bekend met deze new kids on the block. Wat zijn deze ‘next-gen formats’ precies en waarom adviseert zoekmachinegigant Google om deze op je website te gebruiken?
Net als je dacht dat je Google Analytics eindelijk onder de knie had, komt de zoekmachinegigant met een update. En niet zomaar een. De nieuwe versie van Analytics heeft een visuele make-over gekregen én bevat tal van andere functionaliteiten. Google Analytics 4, de opvolger van de huidige versie Universal Analytics, maakt gebruik van machine learning, biedt betere cross-platform informatie en kijkt veel meer naar engagement. Google Analytics 4 is reeds beschikbaar en zal uiteindelijk de standaard worden.
Lekker bezig met SEO? Dan wil je natuurlijk weten hoe hoog of laag jouw website staat in Google. Alleen op deze manier kun je bepalen of alle tijd en moeite die je hebt gedaan omtrent SEO de moeite waard is geweest. Maar hoe kom je erachter op welke positie jouw website voor een specifiek zoekwoord staat? Nou, hulpmiddelen genoeg! Tijdvooreensite neemt de beste betaalde en gratis ranking checkers met je door. Zo weet jij straks het antwoord op de vraag: sta ik sky high boven mijn concurrenten óf moet ik hard aan de bak met zoekmachineoptimalisatie?
Wie zoekt naar tools om aan de vindbaarheid van zijn website te werken, krijgt tientallen (al dan niet honderden) hulpmiddelen voorgeschoteld. Hier zitten een aantal top notch programma’s tussen, zoals Ahrefs en ContentKing. De perfecte match voor grote ondernemingen met dikke budgetten, maar niet voor kleine ondernemers. Tijdvooreensite heeft een overzicht gemaakt van de 10 beste gratis SEO-tools die jou helpen om betere posities in Google te behalen.
De zogeheten image extensie maakte een tijdje geleden al zijn entree in de bèta versie van Google Ads. Sinds kort zijn de afbeelding extensies voor alle accounts in Nederland beschikbaar. Deze feature maakt het mogelijk om jouw Google zoekadvertenties te verrijken met een afbeelding. In dit artikel lees je alle ins- en outs over deze nieuwe toevoeging en waarom je Google afbeelding extensies zou gebruiken.
Zoekmachineoptimalisatie is een hot topic. Deze tak van sport is altijd in beweging en er hangt een zekere mysterieuze wolk rondom het scoren in Google. Er zijn ruim 200 ranking factoren bekend, maar de zoekmachinegigant is niet 100% transparant over de specifieke SEO-factoren binnen hun algoritme. Niet vreemd dus dat er flink op los gespeculeerd wordt. Zowel door SEO-experts als door marketeers en amateurs in het vak. Tijdvooreensite neemt de belangrijkste fabels en feiten over SEO met je door. Zo weet jij straks wat je vooral wél en niet moet doen om je online vindbaarheid op te krikken.
Google heeft ontzettend veel tools en biedt hiermee mogelijkheden voor website beheerders om de zoekresultaten te beinvloeden of te verbeteren. Wellicht de meest bekende is Google Analytics. In dit blog geeft Tijdvooreensite een overzicht van de belangrijkste Google tools.
Wanneer website eigenaren contact met ons opnemen met de vraag waarom hun website niet goed scoort in google, dan is het grootste probleem meestal een tekort aan content. Tekst, afbeeldingen en video's zijn op elke pagina ontzettend belangrijk. Ze hebben direct en indirect invloed op de zoekresultaten. De welbekende kreet 'Content is King' is dus zeker niet uit de lucht gegrepen!
Een stuk tekst die goed opgebouwd is en de lezer informeert is natuurlijk al goede content. Maar hoe kan een zoekmachine zien waar een pagina over gaat zonder tekst? Nou, op meer manieren dan je denkt! Met zogeheten 'rich content' kun je jouw teksten verrijken én een wit voetje halen bij Google. Tijdvooreensite legt uit hoe jij deze rich content het beste toepast om de ervaring van jouw bezoekers te verbeteren. Ter verduidelijking doen we dit aan de hand van een website over vissen.
De kans is groot dat je de term wel eens uit de mond van een webbouwer hebt horen komen: sitemaps. In het kort is het een soort plattegrond van een website. In dit blog vertelt Tijdvooreensite wat een sitemap precies is, waar het voor dient en natuurlijk hoe je een sitemap maakt. We kunnen je alvast verklappen dat het maken van zo’n plattegrond een fluitje van een cent is (Echt!).