Vindbaarheid

Hoe verbeter ik de vindbaarheid van mijn website?
We hebben toevallig een paar blogitems voor je, die precies dáár over gaan.
Ga voor meer organisch bezoek (SEO) of start met zoekmachine adverteren (SEA).

  • man achter een laptop met een kop koffie

    Waarom wordt mijn website niet gevonden in Google?

    Door Tara van der Does, in Vindbaarheid

    Heb je jezelf weleens gegoogeld? En zie je dan tot je grote verbazing je website niet in de zoekresultaten van Google? En dan bedoelen we niet alleen wanneer jij jouw bedrijfsnaam of URL intypt, maar bijvoorbeeld ook wanneer je zoekwoorden intypt waarvan je weet dat jouw klanten ze gebruiken, zoals “bakkerij om de hoek” of “leuk café in Haarlem”. Nu vraag je je natuurlijk af hoe dit komt. Logisch, want als je een website hebt, wil je wel dat deze wordt gevonden in Google. 

    Lees het gehele artikel

  • Social media likes op neonbord

    Heeft social media invloed op de SEO van je website?

    Door Tara van der Does, in Vindbaarheid

    Een toppositie in Google is voor veel websites hét ultieme doel. Maar welke rol speelt social media in het bereiken van die felbegeerde ranking? Kan actief zijn op platforms als Facebook, Instagram en LinkedIn daadwerkelijk een verschil maken voor je SEO-resultaten? Tijdvooreensite duikt in de relatie tussen social media en zoekmachineoptimalisatie om deze vraag te onderzoeken.

    Lees het gehele artikel

  • Structured data seo voordelen

    Structured data: wat is het en wat kun je ermee?

    Door Angela Lanser, in Webdesign, Vindbaarheid en Uitleg

    Wie zijn website beter online vindbaar wil maken, kan zich richten op het zichtbare onderdeel van de website: de content. Met het toevoegen van onder meer headings, relevante zoektermen en interne links maak je jouw content ‘SEO-proof’. Ook aan de achterkant van je website valt een heleboel te optimaliseren voor zoekmachines. Bijvoorbeeld door het toepassen van structured data. Tijdvooreensite vertelt je wat structured data precies is en hoe je dit kunt inzetten om SEO-voordelen te behalen.

    Lees het gehele artikel

  • Google introduceert continu scrollen op desktop

    Google introduceert continu scrollen op desktop

    Door Angela Lanser, in Vindbaarheid en Nieuws

    Google zet een streep door de paginering in de zoekresultaten. Dat heeft de zoekmachinegigant deze week bekend gemaakt. De paginering wordt vervangen door het fenomeen continu scrollen. De nieuwe toepassing rolt in eerste instantie uit naar Engelstalige zoekopdrachten in de VS. Wanneer we in Nederland van de beruchte pagina 2 afscheid gaan nemen, is nog niet bekend.

    Lees het gehele artikel

  • Wat zijn next-gen formaten?

    Next-Gen image formats voor een snellere website

    Door Angela Lanser, in Vindbaarheid en Uitleg

    Dikke kans dat de afbeeldingen op jouw website JPEG’s of PNG’s zijn. De standaard JPEG-bestandsindeling dateert uit de early 90’s en is nog steeds veruit de meest gebruikte afbeeldingstype. Inmiddels is een compleet nieuwe generatie afbeeldingsformaten geïntroduceerd, maar veel mensen zijn nog niet bekend met deze new kids on the block. Wat zijn deze ‘next-gen formats’ precies en waarom adviseert zoekmachinegigant Google om deze op je website te gebruiken?

    Lees het gehele artikel

  • Waarom snelle website belangrijk

    Waarom een snelle website belangrijk is

    Door Angela Lanser, in Vindbaarheid en Uitleg

    Een goede website is goed vindbaar in zoekmachines, is veilig, heeft een duidelijke indeling en laadt net zo snel als Max Verstappen rijdt. De laadtijd wordt echter door veel ondernemers onderschat. Een trage website brengt veel meer nadelen met zich mee dan enkel gefrustreerde bezoekers. Zo wordt een lange laadtijd gezien als een ware conversiekiller omdat ruim 40% na 3 seconden al afhaakt. In dit artikel lees je meer over het belang van een snelle website en welke factoren invloed hebben op de website snelheid. Ook laat Tijdvooreensite zien met welke gratis tools je zelf de snelheid van je website kunt meten.

    Lees het gehele artikel

  • tips voor vindbaarheid nieuwe website in google

    10 Tips: Snel vindbaar in google met een nieuwe website

    Door Paul van Deursen, in Vindbaarheid

    Voor een nieuwe website is een goede start van groot belang. Je wordt er enthousiast en gemotiveerd van, zodat je aan je website wilt blijven werken. De website behaalt steeds hogere posities in Google, je krijgt meer bezoekers en zo behaal je meer doelen. Wij willen je graag op weg helpen met jouw nieuwe website. We geven we je daarom tien simpele, maar belangrijke tips om goed vindbaar te worden in Google. Met onderstaande tips maak jij als ondernemer een goede basis voor je online vindbaarheid, daar hoef je geen SEO-expert voor zijn!

    Lees het gehele artikel

  • Gratis en betaalde tools voor Google ranking checken

    Waar sta ik in Google? Zo check je dat zelf!

    Door Angela Lanser, in Vindbaarheid

    Lekker bezig met SEO? Dan wil je natuurlijk weten hoe hoog of laag jouw website staat in Google. Alleen op deze manier kun je bepalen of alle tijd en moeite die je hebt gedaan omtrent SEO de moeite waard is geweest. Maar hoe kom je erachter op welke positie jouw website voor een specifiek zoekwoord staat? Nou, hulpmiddelen genoeg! Tijdvooreensite neemt de beste betaalde en gratis ranking checkers met je door. Zo weet jij straks het antwoord op de vraag: sta ik sky high boven mijn concurrenten óf moet ik hard aan de bak met zoekmachineoptimalisatie?

    Lees het gehele artikel

  • 10 beste seo tools gratis

    10 beste SEO-tools voor ondernemers

    Door Angela Lanser, in Vindbaarheid

    Wie zoekt naar tools om aan de vindbaarheid van zijn website te werken, krijgt tientallen (al dan niet honderden) hulpmiddelen voorgeschoteld. Hier zitten een aantal top notch programma’s tussen, zoals Ahrefs en ContentKing. De perfecte match voor grote ondernemingen met dikke budgetten, maar niet voor kleine ondernemers. Tijdvooreensite heeft een overzicht gemaakt van de 10 beste gratis SEO-tools die jou helpen om betere posities in Google te behalen.

    Lees het gehele artikel

  • Wat is beeld extensie Google Ads

    Maak kennis met beeldextensies in Google Ads

    Door Angela Lanser, in Vindbaarheid en Nieuws

    De zogeheten image extensie maakte een tijdje geleden al zijn entree in de bèta versie van Google Ads. Sinds kort zijn de afbeelding extensies voor alle accounts in Nederland beschikbaar. Deze feature maakt het mogelijk om jouw Google zoekadvertenties te verrijken met een afbeelding. In dit artikel lees je alle ins- en outs over deze nieuwe toevoeging en waarom je Google afbeelding extensies zou gebruiken.

    Lees het gehele artikel