Uitleg

Er valt van alles uit te leggen. Sowieso.
Maar wij houden het hier gewoon bij wat je moet weten om een lekkere website te maken. 
Het juiste gebruik van tags bijvoorbeeld en hoe je meer bezoekers trekt. 
Website maken? Tijdvooreensite!

  • Google Maps kaart

    Een eigen Google Maps API key aanvragen

    Door Angela Lanser, in Functionaliteiten en Uitleg

    Sinds juli 2018 is Google Maps via de API key op je website niet meer gratis. Gelukkig is de dienst voor kleinschalig gebruik wél kosteloos dankzij een ‘cadeautje’ van Google: Een gratis maandelijks tegoed. In dit artikel over het nieuwe prijsbeleid kun je lezen hoe de vork precies in de steel zit. Door de wijziging kan het voorkomen dat Google Maps kaarten op websites niet meer werken. De reden hiervoor heeft te maken met een zogeheten Google Maps API key. Het is belangrijk om dit voor je eigen website aan te vragen. In dit blog wordt helder wat een API key is en waarom je deze code moet aanvragen.

    Lees het gehele artikel

  • Reserveringssysteem

    Online reserveringssysteem: ook op jouw website?

    Door Sigrid Vink, in Uitleg en Functionaliteiten

    Bij Tijdvooreensite krijgen we regelmatig vragen van onze klanten over de mogelijkheid van een online reserveringssysteem op hun website. Niet zo gek, want we hebben aardig wat B&B's, restaurants, salons en praktijken in ons klantenbestand. En die willen het hun bezoekers én zichzelf natuurlijk zo makkelijk mogelijk maken. Tijd om het online reserveren eens onder de loep te nemen.

    Lees het gehele artikel

  • Gebruiks van Categoriën en tags in een blogitem

    Juist gebruik van tags, categorieën en #hashtags

    Door Nora van Deursen, in Functionaliteiten en Uitleg

    Het juiste gebruik van tags, categorieën en #hashtags houdt je website overzichtelijk en bevordert een goede positie in de zoekresultaten van Google. Bij onjuist gebruik stuur je bezoekers het doolhof in. En zodra bezoekers een doolhof vermoeden…

    Lees het gehele artikel

  • Call to action tips voor jouw website

    Drie essentiële call to action tips

    Door Nora van Deursen, in Functionaliteiten en Uitleg

    In een eerder artikel is het belang van de call to action als aantrekkelijke lokroep al aangestipt. Daarin staat te lezen hoe je een call to action kunt inzetten om meer leads te genereren met je blog. Maar weet je dat het succes van je website kan vallen of staan met de manier waarop je calls to action plaatst? Ze verdienen je volle aandacht! Tenminste, als je jouw bedrijfswebsite serieus neemt. Wij richten vandaag onze schijnwerper op de call to action en geven je handvatten om zelf ijzersterke knoppen te creëren.

    Lees het gehele artikel

  • Trek meer bezoekers naar je site met de meta description

    Trek meer bezoekers naar je site met de meta description

    Door Nora van Deursen, in Meer bezoekers en Uitleg

    Een goede meta description verleidt tot klikken. In dit item staan we stil bij het belang van goede meta omschrijvingen en helpen we je bezoekers naar je website lokken.

    Lees het gehele artikel

  • Foto bewerken voor jouw website

    Afbeelding op je site plaatsen? Eerst even bewerken!

    Door Nora van Deursen, in Uitleg

    Afbeeldingen op je site plaatsen is een goed idee. Dat vinden niet alleen je bezoekers, ook Google houdt ervan. In dit blog vertellen we je waarom het slim is om een afbeelding te bewerken voor je hem plaatst. Wist je dat onbewerkte plaatjes tot een langzame website kunnen leiden met als gevolg dat je bezoekers het voor gezien houden? Dat wil je voorkomen. Voor het gemak voegen we een korte checklist toe waarmee je direct aan de slag kunt.

    Lees het gehele artikel

  • blog starten voor je bedrijf

    Waarom een blog starten voor je bedrijf? 4 goede redenen.

    Door Nora van Deursen, in Functionaliteiten, Uitleg en Meer bezoekers

    In dit artikel leggen we je uit uit waarom een blog starten goed is voor je bedrijf. Bloggen is het regelmatig schrijven van toegankelijke webteksten over een bepaald onderwerp. Er zijn politieke blogs, lifestyle blogs, tech blogs, nieuws blogs etc. In dit rijtje horen ook business blogs thuis. En over zulke blogs willen we het even met je hebben want op dit moment ben jij er één aan het lezen, die van ons. En dat is niet voor niets.

    Lees het gehele artikel

  • Welke cookies gebruikt mijn website

    Welke cookies gebruikt mijn website?

    Door Sjoerd Vosse, in Uitleg en Wetgeving

    Onder de nieuwe privacywetgeving is het verplicht om in je privacyverklaring te vermelden welke cookies je op je website gebruikt. In dit artikel zetten we de cookies Tijdvooreensite-websites op een rij.

    Lees het gehele artikel

  • GDPR / AVG checklist voor je website

    Door Sjoerd Vosse, in Wetgeving en Uitleg

    Vanaf 25 mei is er nieuwe privacywetgeving van kracht. Goed nieuws voor consumenten, minder goed nieuws voor ondernemers. Als je een website hebt waarop je je klanten om persoonsgegevens vraagt is er een hoop te doen. In dit artikel zetten we de belangrijkste punten op een rij.

    Lees het gehele artikel

  • YouTube filmpjes anonimiseren

    YouTube filmpjes anonimiseren

    Door Sjoerd Vosse, in Wetgeving en Uitleg

    Als je een YouTube filmpje op je website embed dan houdt YouTube standaard gegevens bij van je bezoekers. Vanaf 25 mei mag dit niet meer zonder dat je het in je privacyverklaring vermeldt en toestemming aan je bezoekers vraagt. Een hoop gedoe voor het embedden van een filmpje. Gelukkig biedt YouTube je de mogelijkheid om een filmpje in 'Privacymodus' in te sluiten.

    Lees het gehele artikel