Uitleg

Er valt van alles uit te leggen. Sowieso.
Maar wij houden het hier gewoon bij wat je moet weten om een lekkere website te maken. 
Het juiste gebruik van tags bijvoorbeeld en hoe je meer bezoekers trekt. 
Website maken? Tijdvooreensite!

  • 404 Error pagina zelf inrichten

    Een 404-pagina zelf aanpassen

    Door Angela Lanser, in Uitleg en Functionaliteiten

    Hoe goed jij je website ook inricht, het kan altijd gebeuren dat bezoekers op een webpagina terechtkomen die het niet doet. Bijvoorbeeld doordat iemand een typefout maakt bij het intypen van de URL van jouw website in de adresbalk. Een letter teveel of te weinig, een foutje is zo gemaakt. De 404-pagina voorkomt dat deze bezoekers op een dood spoor belanden. Deze standaard foutmeldingspagina kun je zelf aanpassen. Tijdvooreensite vertelt hoe jij het maximale haalt uit deze 404-pagina.

    Lees het gehele artikel

  • Aandachtspunten wijzigen sitestructuur

    Aandachtspunten website structureren

    Door Angela Lanser, in Uitleg

    Bij het opzetten van een nieuwe website is de sitestructuur één van de punten op de checklist van de designer of website eigenaar. Hoe komt de menubalk eruit te zien? Welke categorieën maak ik voor mijn diensten aan? Ook bij de make-over van een bestaande website moet goed worden nagedacht over de sitestructuur. In dit blog duiken we wat dieper in de aandachtspunten van de (her)structurering van een website.

    Lees het gehele artikel

  • Website sneller laten indexeren door Google

    Hoe wordt mijn website snel gevonden in Google?

    Door Angela Lanser, in Meer bezoekers en Uitleg

    Je gloednieuwe website staat eindelijk live. Het liefst wil je jouw digitale kindje direct aan iedereen laten zien. Iedereen mag weten hoe tof je website is geworden én wat je te bieden hebt. In dit geval is het handig als jouw website vindbaar is in grote zoekmachines als Google. Tijdvooreensite vertelt je hoe je dit voor elkaar krijgt.

    Lees het gehele artikel

  • Google Analytics op je website

    Google Analytics op jouw website

    Door Angela Lanser, in Functionaliteiten en Uitleg

    Google Analytics is een gratis software en geeft jou inzicht in alle mogelijke statistieken van jouw website. Met Google Analytics kun je niet alleen jouw verkopen en conversies meten, maar je krijgt ook inzicht in hoeveel bezoekers je hebt gehad en hoe ze bij jouw site terecht zijn gekomen. Een zeer uitgebreide tool dus waarbij je veel informatie over je site kunt analyseren. Daarbij is Google Analytics ook nog helemaal gratis!

    Lees het gehele artikel

  • Sterren Google reviews

    Aan de slag met Google reviews

    Door Angela Lanser, in Meer bezoekers en Uitleg

    De zoektocht naar een leuk restaurant, hotelletje of rijschool begint vaak op het internet. Online beoordelingen worden daarom steeds belangrijker. Niet gek dus dat steeds meer bedrijven zich richten op het verzamelen van reviews, waaronder Google klantenreviews. Deze ´recensies´ zijn zichtbaar op een Google Mijn Bedrijf profiel, Google Maps en worden daarnaast in de zoekresultaten (betaald en onbetaald) getoond. In dit blog vertellen wij je wat het nut is van Google reviews en hoe je deze verzamelt.

    Lees het gehele artikel

  • Spambot

    reCAPTCHA, wat is het en waar heb je het voor nodig?

    Door Angela Lanser, in Functionaliteiten en Uitleg

    Grote kans dat ook jouw website/webshop over diverse invoervelden beschikt. Van een contactformulier zodat potentiële klanten direct hun vraag bij je kunnen neerleggen tot een veld voor reacties op je nieuwspagina. Bots en spammers kunnen hier misbruik van maken. Het gevolg: spam reacties onder je blogartikel of talloze vreemde mailtjes in je inbox. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten. reCAPTCHA is je oplossing. In dit blog vertellen wij je wat het is en hoe je reCAPTCHA kunt toepassen.

    Lees het gehele artikel

  • Jouw Google API-key goed beschermen

    Het beschermen van jouw Google API-key

    Door Angela Lanser, in Uitleg

    Heb je een eigen API-key aangevraagd om een interactief Google Maps kaartje op je website te krijgen? Goed werk! Vergeet alleen niet om deze te beschermen tegen misbruik. In dit artikel leggen we uit hoe je jouw Google API-key beschermt om onverwachte kosten te vermijden.

    Lees het gehele artikel

  • Google Maps kaart

    Een eigen Google Maps API key aanvragen

    Door Angela Lanser, in Functionaliteiten en Uitleg

    Sinds juli 2018 is Google Maps via de API key op je website niet meer gratis. Gelukkig is de dienst voor kleinschalig gebruik wél kosteloos dankzij een ‘cadeautje’ van Google: Een gratis maandelijks tegoed. In dit artikel over het nieuwe prijsbeleid kun je lezen hoe de vork precies in de steel zit. Door de wijziging kan het voorkomen dat Google Maps kaarten op websites niet meer werken. De reden hiervoor heeft te maken met een zogeheten Google Maps API key. Het is belangrijk om dit voor je eigen website aan te vragen. In dit blog wordt helder wat een API key is en waarom je deze code moet aanvragen.

    Lees het gehele artikel

  • Reserveringssysteem

    Online reserveringssysteem: ook op jouw website?

    Door Sigrid Vink, in Uitleg en Functionaliteiten

    Bij Tijdvooreensite krijgen we regelmatig vragen van onze klanten over de mogelijkheid van een online reserveringssysteem op hun website. Niet zo gek, want we hebben aardig wat B&B's, restaurants, salons en praktijken in ons klantenbestand. En die willen het hun bezoekers én zichzelf natuurlijk zo makkelijk mogelijk maken. Tijd om het online reserveren eens onder de loep te nemen.

    Lees het gehele artikel

  • Gebruiks van Categoriën en tags in een blogitem

    Juist gebruik van tags, categorieën en #hashtags

    Door Nora van Deursen, in Functionaliteiten en Uitleg

    Het juiste gebruik van tags, categorieën en #hashtags houdt je website overzichtelijk en bevordert een goede positie in de zoekresultaten van Google. Bij onjuist gebruik stuur je bezoekers het doolhof in. En zodra bezoekers een doolhof vermoeden…

    Lees het gehele artikel