Uitleg

Er valt van alles uit te leggen. Sowieso.
Maar wij houden het hier gewoon bij wat je moet weten om een lekkere website te maken. 
Het juiste gebruik van tags bijvoorbeeld en hoe je meer bezoekers trekt. 
Website maken? Tijdvooreensite!

  • Google Analytics op je website

    Google Analytics op jouw website

    Door Angela Lanser, in Functionaliteiten en Uitleg

    Google Analytics is een gratis software en geeft jou inzicht in alle mogelijke statistieken van jouw website. Met Google Analytics kun je niet alleen jouw verkopen en conversies meten, maar je krijgt ook inzicht in hoeveel bezoekers je hebt gehad en hoe ze bij jouw site terecht zijn gekomen. Een zeer uitgebreide tool dus waarbij je veel informatie over je site kunt analyseren. Daarbij is Google Analytics ook nog helemaal gratis!

    Lees het gehele artikel

  • Sterren Google reviews

    Aan de slag met Google reviews

    Door Angela Lanser, in Meer bezoekers en Uitleg

    De zoektocht naar een leuk restaurant, hotelletje of rijschool begint vaak op het internet. Online beoordelingen worden daarom steeds belangrijker. Niet gek dus dat steeds meer bedrijven zich richten op het verzamelen van reviews, waaronder Google klantenreviews. Deze ´recensies´ zijn zichtbaar op een Google Mijn Bedrijf profiel, Google Maps en worden daarnaast in de zoekresultaten (betaald en onbetaald) getoond. In dit blog vertellen wij je wat het nut is van Google reviews en hoe je deze verzamelt.

    Lees het gehele artikel

  • Spambot

    reCAPTCHA, wat is het en waar heb je het voor nodig?

    Door Angela Lanser, in Functionaliteiten en Uitleg

    Grote kans dat ook jouw website/webshop over diverse invoervelden beschikt. Van een contactformulier zodat potentiële klanten direct hun vraag bij je kunnen neerleggen tot een veld voor reacties op je nieuwspagina. Bots en spammers kunnen hier misbruik van maken. Het gevolg: spam reacties onder je blogartikel of talloze vreemde mailtjes in je inbox. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten. reCAPTCHA is je oplossing. In dit blog vertellen wij je wat het is en hoe je reCAPTCHA kunt toepassen.

    Lees het gehele artikel

  • Jouw Google API-key goed beschermen

    Het beschermen van jouw Google API-key

    Door Angela Lanser, in Uitleg

    Heb je een eigen API-key aangevraagd om een interactief Google Maps kaartje op je website te krijgen? Goed werk! Vergeet alleen niet om deze te beschermen tegen misbruik. In dit artikel leggen we uit hoe je jouw Google API-key beschermt om onverwachte kosten te vermijden.

    Lees het gehele artikel

  • Google Maps kaart

    Een eigen Google Maps API key aanvragen

    Door Angela Lanser, in Functionaliteiten en Uitleg

    Sinds juli 2018 is Google Maps via de API key op je website niet meer gratis. Gelukkig is de dienst voor kleinschalig gebruik wél kosteloos dankzij een ‘cadeautje’ van Google: Een gratis maandelijks tegoed. In dit artikel over het nieuwe prijsbeleid kun je lezen hoe de vork precies in de steel zit. Door de wijziging kan het voorkomen dat Google Maps kaarten op websites niet meer werken. De reden hiervoor heeft te maken met een zogeheten Google Maps API key. Het is belangrijk om dit voor je eigen website aan te vragen. In dit blog wordt helder wat een API key is en waarom je deze code moet aanvragen.

    Lees het gehele artikel

  • Reserveringssysteem

    Online reserveringssysteem: ook op jouw website?

    Door Sigrid Vink, in Uitleg en Functionaliteiten

    Bij Tijdvooreensite krijgen we regelmatig vragen van onze klanten over de mogelijkheid van een online reserveringssysteem op hun website. Niet zo gek, want we hebben aardig wat B&B's, restaurants, salons en praktijken in ons klantenbestand. En die willen het hun bezoekers én zichzelf natuurlijk zo makkelijk mogelijk maken. Tijd om het online reserveren eens onder de loep te nemen.

    Lees het gehele artikel

  • Gebruiks van Categoriën en tags in een blogitem

    Juist gebruik van tags, categorieën en #hashtags

    Door Nora van Deursen, in Functionaliteiten en Uitleg

    Het juiste gebruik van tags, categorieën en #hashtags houdt je website overzichtelijk en bevordert een goede positie in de zoekresultaten van Google. Bij onjuist gebruik stuur je bezoekers het doolhof in. En zodra bezoekers een doolhof vermoeden…

    Lees het gehele artikel

  • Call to action tips voor jouw website

    Drie essentiële call to action tips

    Door Nora van Deursen, in Functionaliteiten en Uitleg

    In een eerder artikel is het belang van de call to action als aantrekkelijke lokroep al aangestipt. Daarin staat te lezen hoe je een call to action kunt inzetten om meer leads te genereren met je blog. Maar weet je dat het succes van je website kan vallen of staan met de manier waarop je calls to action plaatst? Ze verdienen je volle aandacht! Tenminste, als je jouw bedrijfswebsite serieus neemt. Wij richten vandaag onze schijnwerper op de call to action en geven je handvatten om zelf ijzersterke knoppen te creëren.

    Lees het gehele artikel

  • Trek meer bezoekers naar je site met de meta description

    Trek meer bezoekers naar je site met de meta description

    Door Nora van Deursen, in Meer bezoekers en Uitleg

    Een goede meta description verleidt tot klikken. In dit item staan we stil bij het belang van goede meta omschrijvingen en helpen we je bezoekers naar je website lokken.

    Lees het gehele artikel

  • Foto bewerken voor jouw website

    Afbeelding op je site plaatsen? Eerst even bewerken!

    Door Nora van Deursen, in Uitleg

    Afbeeldingen op je site plaatsen is een goed idee. Dat vinden niet alleen je bezoekers, ook Google houdt ervan. In dit blog vertellen we je waarom het slim is om een afbeelding te bewerken voor je hem plaatst. Wist je dat onbewerkte plaatjes tot een langzame website kunnen leiden met als gevolg dat je bezoekers het voor gezien houden? Dat wil je voorkomen. Voor het gemak voegen we een korte checklist toe waarmee je direct aan de slag kunt.

    Lees het gehele artikel