SEO

Door de organische vindbaarheid van je website te verbeteren, is de kans groter dat potentiële klanten via zoekmachines jouw bedrijf weten te vinden. Dit wordt ook wel SEO genoemd. In onze blog geven we tips hoe jouw website SEO-proof wordt.

  • Social media likes op neonbord

    Heeft social media invloed op de SEO van je website?

    Door Tara van der Does, in Vindbaarheid

    Een toppositie in Google is voor veel websites hét ultieme doel. Maar welke rol speelt social media in het bereiken van die felbegeerde ranking? Kan actief zijn op platforms als Facebook, Instagram en LinkedIn daadwerkelijk een verschil maken voor je SEO-resultaten? Tijdvooreensite duikt in de relatie tussen social media en zoekmachineoptimalisatie om deze vraag te onderzoeken.

    Lees het gehele artikel

  • Google introduceert continu scrollen op desktop

    Google introduceert continu scrollen op desktop

    Door Angela Lanser, in Vindbaarheid en Nieuws

    Google zet een streep door de paginering in de zoekresultaten. Dat heeft de zoekmachinegigant deze week bekend gemaakt. De paginering wordt vervangen door het fenomeen continu scrollen. De nieuwe toepassing rolt in eerste instantie uit naar Engelstalige zoekopdrachten in de VS. Wanneer we in Nederland van de beruchte pagina 2 afscheid gaan nemen, is nog niet bekend.

    Lees het gehele artikel

  • One pager website design voordelen en nadelen

    Waarom (niet) kiezen voor een one page website

    Door Angela Lanser, in Webdesign en Uitleg

    Veel start-ups maken online de blits met hypermoderne one pagers. Zo’n website met slechts één pagina heeft zo zijn voordelen, maar er zijn ook punten van kritiek. Tijdvooreensite neemt de voor- en nadelen van de one page website met je door zodat je straks een weloverwogen keuze kunt maken bij het (laten) bouwen van je website.

    Lees het gehele artikel

  • Wat zijn next-gen formaten?

    Next-Gen image formats voor een snellere website

    Door Angela Lanser, in Vindbaarheid en Uitleg

    Dikke kans dat de afbeeldingen op jouw website JPEG’s of PNG’s zijn. De standaard JPEG-bestandsindeling dateert uit de early 90’s en is nog steeds veruit de meest gebruikte afbeeldingstype. Inmiddels is een compleet nieuwe generatie afbeeldingsformaten geïntroduceerd, maar veel mensen zijn nog niet bekend met deze new kids on the block. Wat zijn deze ‘next-gen formats’ precies en waarom adviseert zoekmachinegigant Google om deze op je website te gebruiken?

    Lees het gehele artikel

  • Waarom snelle website belangrijk

    Waarom een snelle website belangrijk is

    Door Angela Lanser, in Vindbaarheid en Uitleg

    Een goede website is goed vindbaar in zoekmachines, is veilig, heeft een duidelijke indeling en laadt net zo snel als Max Verstappen rijdt. De laadtijd wordt echter door veel ondernemers onderschat. Een trage website brengt veel meer nadelen met zich mee dan enkel gefrustreerde bezoekers. Zo wordt een lange laadtijd gezien als een ware conversiekiller omdat ruim 40% na 3 seconden al afhaakt. In dit artikel lees je meer over het belang van een snelle website en welke factoren invloed hebben op de website snelheid. Ook laat Tijdvooreensite zien met welke gratis tools je zelf de snelheid van je website kunt meten.

    Lees het gehele artikel

  • tips voor vindbaarheid nieuwe website in google

    10 Tips: Snel vindbaar in google met een nieuwe website

    Door Paul van Deursen, in Vindbaarheid

    Voor een nieuwe website is een goede start van groot belang. Je wordt er enthousiast en gemotiveerd van, zodat je aan je website wilt blijven werken. De website behaalt steeds hogere posities in Google, je krijgt meer bezoekers en zo behaal je meer doelen. Wij willen je graag op weg helpen met jouw nieuwe website. We geven we je daarom tien simpele, maar belangrijke tips om goed vindbaar te worden in Google. Met onderstaande tips maak jij als ondernemer een goede basis voor je online vindbaarheid, daar hoef je geen SEO-expert voor zijn!

    Lees het gehele artikel

  • Gratis en betaalde tools voor Google ranking checken

    Waar sta ik in Google? Zo check je dat zelf!

    Door Angela Lanser, in Vindbaarheid

    Lekker bezig met SEO? Dan wil je natuurlijk weten hoe hoog of laag jouw website staat in Google. Alleen op deze manier kun je bepalen of alle tijd en moeite die je hebt gedaan omtrent SEO de moeite waard is geweest. Maar hoe kom je erachter op welke positie jouw website voor een specifiek zoekwoord staat? Nou, hulpmiddelen genoeg! Tijdvooreensite neemt de beste betaalde en gratis ranking checkers met je door. Zo weet jij straks het antwoord op de vraag: sta ik sky high boven mijn concurrenten óf moet ik hard aan de bak met zoekmachineoptimalisatie?

    Lees het gehele artikel

  • 10 beste seo tools gratis

    10 beste SEO-tools voor ondernemers

    Door Angela Lanser, in Vindbaarheid

    Wie zoekt naar tools om aan de vindbaarheid van zijn website te werken, krijgt tientallen (al dan niet honderden) hulpmiddelen voorgeschoteld. Hier zitten een aantal top notch programma’s tussen, zoals Ahrefs en ContentKing. De perfecte match voor grote ondernemingen met dikke budgetten, maar niet voor kleine ondernemers. Tijdvooreensite heeft een overzicht gemaakt van de 10 beste gratis SEO-tools die jou helpen om betere posities in Google te behalen.

    Lees het gehele artikel

  • SEO fabels en feiten

    9 fabels en feiten over SEO

    Door Angela Lanser, in Vindbaarheid

    Zoekmachineoptimalisatie is een hot topic. Deze tak van sport is altijd in beweging en er hangt een zekere mysterieuze wolk rondom het scoren in Google. Er zijn ruim 200 ranking factoren bekend, maar de zoekmachinegigant is niet 100% transparant over de specifieke SEO-factoren binnen hun algoritme. Niet vreemd dus dat er flink op los gespeculeerd wordt. Zowel door SEO-experts als door marketeers en amateurs in het vak. Tijdvooreensite neemt de belangrijkste fabels en feiten over SEO met je door. Zo weet jij straks wat je vooral wél en niet moet doen om je online vindbaarheid op te krikken.

    Lees het gehele artikel

  • Het belangrijkste voor SEO is goede content

    Content is King

    Door Paul van Deursen, in Uitleg en Vindbaarheid

    Wanneer website eigenaren contact met ons opnemen met de vraag waarom hun website niet goed scoort in google, dan is het grootste probleem meestal een tekort aan content. Tekst, afbeeldingen en video's zijn op elke pagina ontzettend belangrijk. Ze hebben direct en indirect invloed op de zoekresultaten. De welbekende kreet 'Content is King' is dus zeker niet uit de lucht gegrepen!

    Lees het gehele artikel