Tijd voor een blog
Op deze pagina lees je nieuws, tips, functionaliteiten en verhalen die betrekking hebben op Tijdvooreensite. Onze blogitems zullen we via Facebook verspreiden dus dit is een goede reden om ons te volgen
Op deze pagina lees je nieuws, tips, functionaliteiten en verhalen die betrekking hebben op Tijdvooreensite. Onze blogitems zullen we via Facebook verspreiden dus dit is een goede reden om ons te volgen
Je hebt net een mooie nieuwe website laten maken die klaar is om gevuld te worden. Voor de teksten heb je al een goede tekstschrijver gevonden en de foto’s voor de website maak je zelf wel even. Bij deze laatste stap gaat het vaak mis. Het gebruik van goede foto’s op je website die aansluiten bij jouw doelgroep is essentieel om bezoekers te laten converteren. Daarnaast moet een foto scherp, goed belicht en ook niet onbelangrijk: rechtenvrij zijn.
Anno 2020 heeft Instagram een serieuze plek verworven in de online marketingstrategie van bedrijven. Visuele content scoort. Daarbij kun je als bedrijf middels hashtags jouw zichtbaarheid enorm vergroten. Trakteer jij je volgers op de mooiste kiekjes op jouw zakelijke Instagram-account en wil je deze posts ook graag terugzien op je website? Lees dan snel verder!
Je wilt een nieuwe website of webshop starten en hebt al diverse internetbureau’s op het oog. Allemaal professionele jongens. De een heeft meer expertises dan de ander of hanteert vlijmscherpe prijzen waar je haast wel ‘ja’ op móet zeggen. Verschillen kunnen ook zitten in het gebruikte content management systeem (CMS). Geen onbelangrijk aspect, wat deze keuze heeft gevolgen voor het dagelijkse beheer van je site. In dit blog duiken we in de verschillen tussen een open source CMS en closed source CMS.
Op social media komen berichten met de meest oogverblindende ontwerpen aan de lopende band voorbij. Heeft nu elke onderneming een graphic designer in dienst of hebben zij een ander geheim? Met de online tool Canva kan iedereen die niet over magische photoshop skills beschikt, eenvoudig zelf fantastische visuals maken. Dus; ben je met jouw eigen bedrijf erg actief op social media, maar lukt het je niet om van jouw posts echte eyecatchers te maken? Wellicht is Canva dé tool voor jou.
Het coronavirus heeft in vele sectoren rake klappen uitgedeeld. Ondanks de versoepelingen, verkeren veel ondernemers nog in financieel zwaar weer. Wellicht trekt jouw hondentrimsalon, bed and breakfast of beautysalon een stuk minder klanten dan normaal in deze periode. Google heeft recent een optie in bedrijfsprofielen ingebouwd die klanten de mogelijkheid geeft om een cadeaukaart te kopen of geld te doneren. Tijdvooreensite vertelt je graag meer over deze optie.
Wie zich een beetje heeft verdiept in zoekmachineoptimalisatie (SEO), is vast de term ‘linkbuilding’ tegen het lijf gelopen. Het is één van de meest effectieve methoden om hoger in zoekmachines te komen. Na het schrijven van sterke content met de juiste keywords, is linkbuilding dus the way to go naar een toppositie in Google. Tijdvooreensite legt uit wat de term precies inhoudt. Daarnaast geven we praktische tips om zelf aan de slag te gaan met het fenomeen linkbuilden.
Bij Tijdvooreensite merken we dat de FAQ vaak een ondergeschoven kindje is bij het maken van een website. Is de FAQ niet relevant, sexy of bruikbaar genoeg? Hebben ondernemers er geen inspiratie voor? In dit blogartikel lees je wat een FAQ sectie jou oplevert. Daarnaast geven we waardevolle tips om je op weg te helpen bij het opstellen van de perfecte FAQ.
Copywriters en bloggers schrijven (oké, typen) heel wat af. Je probeert je content zo origineel mogelijk te maken. Met nieuw invalshoeken, onderbelichte onderwerpen, nóg uitgebreidere uitleg of door in te spelen op een trend die nog niet door anderen is opgepakt. Maar eerlijk is eerlijk; met een paar miljard pagina’s op het internet kan het een lastige klus zijn om iets 100% unieks te schrijven. Hoe kom je erachter of jouw content uniek (genoeg) is en of je geen plagiaat pleegt, hetzij per ongeluk? Je wilt immers geen rechtszaak aan je broek of een vuile ‘contentjatter’ zijn. Het omgekeerde is ook niet onbelangrijk; hoe check je eenvoudig of iemand anders jóuw content steelt?
Wellicht heb je veel tijd en energie gestoken in zoekmachineoptimalisatie (SEO) en prijkt je website nu op prominente posities in Google. Dat heeft gezorgd voor hoge bezoekersaantallen waar je concurrenten jaloers op zouden zijn. Uitstekend werk, maar hoe staat het met de conversies? Aan mensen die alleen kijken heb je niets. Het levert geen klinkende euro’s op. Websitebezoekers moeten tot actie overgaan, ‘’converteren’’ zoals marketingexperts dat zo mooi noemen. Hoe krijg je dát voor elkaar?
Nu de anderhalvemetersamenleving het nieuwe normaal lijkt te worden, zijn er onlangs heuse Covid-19 icoontjes gelanceerd die je kunt gebruiken in Sweet 5.0. Kan zomaar van pas komen indien er versoepelde maatregelen gehanteerd gaan worden. We nemen een paar iconen onder de loep, vanaf gepaste afstand natuurlijk.