Duik dieper de materie in

Vriendjes worden met Zoekmachines

Ook vriendjes worden met zoekmachines en een hoge positie in Google behalen? In onderstaande blogs duiken we dieper in het fenomeen zoekmachineoptimaliatie (SEO) en waar zoekmachines waarde aan hechten.

Google Maps kaart

Functionaliteiten en Uitleg

Een eigen Google Maps API key aanvragen

Het aanvragen van een Google Maps API key is tegenwoordig helaas niet meer gratis. Gelukkig is de dienst voor kleinschalig gebruik wél kosteloos dankzij een ‘cadeautje’ van Google: Een gratis maandelijks tegoed. In dit artikel over het nieuwe prijsbeleid kun je lezen hoe de vork precies in de steel zit. Door de wijziging kan het voorkomen dat Google Maps kaarten op websites niet meer werken. De reden hiervoor heeft te maken met een zogeheten Google Maps API key. Het is belangrijk om dit voor je eigen website aan te vragen. In dit blog wordt helder wat een API key is en waarom je deze code moet aanvragen.

Verder lezen

Angela Lanser

man achter een laptop met een kop koffie

Vindbaarheid

Waarom wordt mijn website niet gevonden in Google?

Heb je jezelf weleens gegoogeld? En zie je dan tot je grote verbazing je website niet in de zoekresultaten van Google? En dan bedoelen we niet alleen wanneer jij jouw bedrijfsnaam of URL intypt, maar bijvoorbeeld ook wanneer je zoekwoorden intypt waarvan je weet dat jouw klanten ze gebruiken, zoals “bakkerij om de hoek” of “leuk café in Haarlem”. Nu vraag je je natuurlijk af hoe dit komt. Logisch, want als je een website hebt, wil je wel dat deze wordt gevonden in Google. 

Verder lezen

Tara van der Does

Structured data seo voordelen

Webdesign, Vindbaarheid en Uitleg

Structured data: wat is het en wat kun je ermee?

Wie zijn website beter online vindbaar wil maken, kan zich richten op het zichtbare onderdeel van de website: de content. Met het toevoegen van onder meer headings, relevante zoektermen en interne links maak je jouw content ‘SEO-proof’. Ook aan de achterkant van je website valt een heleboel te optimaliseren voor zoekmachines. Bijvoorbeeld door het toepassen van structured data. Tijdvooreensite vertelt je wat structured data precies is en hoe je dit kunt inzetten om SEO-voordelen te behalen.

Verder lezen

Angela Lanser

Gratis en betaalde tools voor Google ranking checken

Vindbaarheid

Waar sta ik in Google? Zo check je dat zelf!

Lekker bezig met SEO? Dan wil je natuurlijk weten hoe hoog of laag jouw website staat in Google. Alleen op deze manier kun je bepalen of alle tijd en moeite die je hebt gedaan omtrent SEO de moeite waard is geweest. Maar hoe kom je erachter op welke positie jouw website voor een specifiek zoekwoord staat? Nou, hulpmiddelen genoeg! Tijdvooreensite neemt de beste betaalde en gratis ranking checkers met je door. Zo weet jij straks het antwoord op de vraag: sta ik sky high boven mijn concurrenten óf moet ik hard aan de bak met zoekmachineoptimalisatie?

Verder lezen

Angela Lanser

Wat is beeld extensie Google Ads

Vindbaarheid en Nieuws

Maak kennis met beeldextensies in Google Ads

De zogeheten image extensie maakte een tijdje geleden al zijn entree in de bèta versie van Google Ads. Sinds kort zijn de afbeelding extensies voor alle accounts in Nederland beschikbaar. Deze feature maakt het mogelijk om jouw Google zoekadvertenties te verrijken met een afbeelding. In dit artikel lees je alle ins- en outs over deze nieuwe toevoeging en waarom je Google afbeelding extensies zou gebruiken.

Verder lezen

Angela Lanser

Linkbuilding voor dummies

Uitleg en Vindbaarheid

Linkbuilding voor dummies

Wie zich een beetje heeft verdiept in zoekmachineoptimalisatie (SEO), is vast de term ‘linkbuilding’ tegen het lijf gelopen. Het is één van de meest effectieve methoden om hoger in zoekmachines te komen. Na het schrijven van sterke content met de juiste keywords, is linkbuilding dus the way to go naar een toppositie in Google. Tijdvooreensite legt uit wat de term precies inhoudt. Daarnaast geven we praktische tips om zelf aan de slag te gaan met het fenomeen linkbuilden.

Verder lezen

Angela Lanser

Goede website voor je bedrijf

Uitleg en Vindbaarheid

Je ontkomt er niet aan: een goede website voor je bedrijf

Een goede website waarop je jouw bedrijf presenteert is simpelweg een must. En omdat ruim 50% van de bezoekers uit mobiele gebruikers bestaat, is het belangrijk dat je site lekker werkt op zowel desktop als tablet en mobiel. Maar wat zijn eigenlijk de succesfactoren van een goede website? We geven je een idee aan de hand van drie vragen:

Verder lezen

Nora van Deursen

sluitenGratis demo aanvragen