Vriendjes worden met Zoekmachines

Ook vriendjes worden met zoekmachines en een hoge positie in Google behalen? In onderstaande blogs duiken we dieper in het fenomeen zoekmachineoptimaliatie (SEO) en waar zoekmachines waarde aan hechten.

  • man achter een laptop met een kop koffie

    Waarom wordt mijn website niet gevonden in Google?

    Door Tara van der Does, in Vindbaarheid

    Heb je jezelf weleens gegoogeld? En zie je dan tot je grote verbazing je website niet in de zoekresultaten van Google? En dan bedoelen we niet alleen wanneer jij jouw bedrijfsnaam of URL intypt, maar bijvoorbeeld ook wanneer je zoekwoorden intypt waarvan je weet dat jouw klanten ze gebruiken, zoals “bakkerij om de hoek” of “leuk café in Haarlem”. Nu vraag je je natuurlijk af hoe dit komt. Logisch, want als je een website hebt, wil je wel dat deze wordt gevonden in Google. 

    Lees het gehele artikel

  • Structured data seo voordelen

    Structured data: wat is het en wat kun je ermee?

    Door Angela Lanser, in Webdesign, Vindbaarheid en Uitleg

    Wie zijn website beter online vindbaar wil maken, kan zich richten op het zichtbare onderdeel van de website: de content. Met het toevoegen van onder meer headings, relevante zoektermen en interne links maak je jouw content ‘SEO-proof’. Ook aan de achterkant van je website valt een heleboel te optimaliseren voor zoekmachines. Bijvoorbeeld door het toepassen van structured data. Tijdvooreensite vertelt je wat structured data precies is en hoe je dit kunt inzetten om SEO-voordelen te behalen.

    Lees het gehele artikel

  • Gratis en betaalde tools voor Google ranking checken

    Waar sta ik in Google? Zo check je dat zelf!

    Door Angela Lanser, in Vindbaarheid

    Lekker bezig met SEO? Dan wil je natuurlijk weten hoe hoog of laag jouw website staat in Google. Alleen op deze manier kun je bepalen of alle tijd en moeite die je hebt gedaan omtrent SEO de moeite waard is geweest. Maar hoe kom je erachter op welke positie jouw website voor een specifiek zoekwoord staat? Nou, hulpmiddelen genoeg! Tijdvooreensite neemt de beste betaalde en gratis ranking checkers met je door. Zo weet jij straks het antwoord op de vraag: sta ik sky high boven mijn concurrenten óf moet ik hard aan de bak met zoekmachineoptimalisatie?

    Lees het gehele artikel

  • Wat is beeld extensie Google Ads

    Maak kennis met beeldextensies in Google Ads

    Door Angela Lanser, in Vindbaarheid en Nieuws

    De zogeheten image extensie maakte een tijdje geleden al zijn entree in de bèta versie van Google Ads. Sinds kort zijn de afbeelding extensies voor alle accounts in Nederland beschikbaar. Deze feature maakt het mogelijk om jouw Google zoekadvertenties te verrijken met een afbeelding. In dit artikel lees je alle ins- en outs over deze nieuwe toevoeging en waarom je Google afbeelding extensies zou gebruiken.

    Lees het gehele artikel

  • Linkbuilding voor dummies

    Linkbuilding voor dummies

    Door Angela Lanser, in Uitleg en Vindbaarheid

    Wie zich een beetje heeft verdiept in zoekmachineoptimalisatie (SEO), is vast de term ‘linkbuilding’ tegen het lijf gelopen. Het is één van de meest effectieve methoden om hoger in zoekmachines te komen. Na het schrijven van sterke content met de juiste keywords, is linkbuilding dus the way to go naar een toppositie in Google. Tijdvooreensite legt uit wat de term precies inhoudt. Daarnaast geven we praktische tips om zelf aan de slag te gaan met het fenomeen linkbuilden.

    Lees het gehele artikel

  • Google Maps kaart

    Een eigen Google Maps API key aanvragen

    Door Angela Lanser, in Functionaliteiten en Uitleg

    Sinds juli 2018 is Google Maps via de API key op je website niet meer gratis. Gelukkig is de dienst voor kleinschalig gebruik wél kosteloos dankzij een ‘cadeautje’ van Google: Een gratis maandelijks tegoed. In dit artikel over het nieuwe prijsbeleid kun je lezen hoe de vork precies in de steel zit. Door de wijziging kan het voorkomen dat Google Maps kaarten op websites niet meer werken. De reden hiervoor heeft te maken met een zogeheten Google Maps API key. Het is belangrijk om dit voor je eigen website aan te vragen. In dit blog wordt helder wat een API key is en waarom je deze code moet aanvragen.

    Lees het gehele artikel

  • Goede website voor je bedrijf

    Je ontkomt er niet aan: een goede website voor je bedrijf

    Door Nora van Deursen, in Uitleg en Vindbaarheid

    Een goede website waarop je jouw bedrijf presenteert is simpelweg een must. En omdat ruim 50% van de bezoekers uit mobiele gebruikers bestaat, is het belangrijk dat je site lekker werkt op zowel desktop als tablet en mobiel. Maar wat zijn eigenlijk de succesfactoren van een goede website? We geven je een idee aan de hand van drie vragen:

    Lees het gehele artikel