TheFork
TheFork wordt gezien als het meest uitgebreide en gebruiksvriendelijke boekingsplatform voor restaurants. Bereik miljoenen potentiële gasten over de hele wereld met een eigen restaurantpagina op TheFork en bespaar tijd met de easy-to-handle restaurantsoftware.
Wat is TheFork?
Voordat Nederlanders hun culinaire uitstapjes boekte bij TheFork, stond dit platform bekend onder de naam IENS. Deze destijds nog offline restaurantgids werd in 1998 opgericht door Iens Boswijk. In december 2015 werd IENS officieel onderdeel van het wereldwijde review- en reserveringsplatform TripAdvisor. Vanaf februari 2019 ging IENS verder onder de internationale merknaam TheFork.
TheFork werd in 2007 opgericht in Frankrijk door professionals en experts in de restaurant- en technologiesector. Sinds 2014 is TheFork onderdeel van The TripAdvisor Group. TheFork is momenteel actief in 20+ landen en mag zich met ruim 80.000 aangesloten restaurants én 18 miljoen bezoeken per maand met recht Europa’s meest toonaangevende online restaurantreserveringsplatform noemen. Niet alleen binnen Europa (o.a. in Frankrijk, Zweden en Italië), maar ook in Australië en in een handjevol landen binnen Latijns Amerika kan men eenvoudig een tafeltje boeken via TheFork.
Meedoen aan het TheFork Festival
Elk jaar organiseert het platform het zogeheten TheFork Festival. Tijdens dit culinaire event bieden honderden restaurateurs in heel Nederland 50% korting op hun (actie)menu. En dat een aantal weken lang. Het fikse-korting-festival is bedoeld om nieuwe gasten kennis te laten maken met jouw restaurant. Mensen die wellicht anders niet zo gauw bij jouw horecazaak binnen zouden lopen, worden nu over de streep getrokken door de aantrekkelijke prijs. Voor een habbekrats kunnen gasten genieten van een nieuwe, culinaire ervaring. Is deze ervaring zeer positief? Dan is de kans groot dat zij nog eens terugkomen! Meedoen aan TheFork Festival is dus een goede manier om je klantenkring te vergroten. Goed om te weten: de drankjes zijn altijd uitgesloten van de korting.
Het reserveringssysteem van TheFork
Zowel via de website als via TheFork app kun je de leukste restaurants ontdekken; in de buurt of juist ver weg op jouw vakantieadres in het buitenland. Gebruikers kunnen eenvoudig een restaurant selecteren op basis van hun voorkeuren, zoals locatie, setting, type keuken, dieetwensen en gemiddelde prijs. Daarbij biedt het platform de mogelijkheid om reviews te raadplegen en kan men direct online een tafeltje reserveren. Om het uit eten gaan nog meer te stimuleren, biedt TheFork een loyaliteitsprogramma. Bij elke reservering sparen gebruikers voor Yums. Deze Yums kan men inwisselen voor een mooie korting op de rekening bij een restaurant naar keuze.
Restaurateurs kunnen via de softwareoplossing van TheFork, genaamd TheFork Manager Neo, reserveringen en het gastenbestand beheren, de werkzaamheden stroomlijnen en uiteindelijk de eigen service en inkomsten optimaliseren. Tijdvooreensite zet de belangrijkste functies van TheFork op een rij:
- Online reserveren
- Tafelmanagement
- Gastprofielen (CRM)
- E-mailcampagnes
- Promoties
- Reserveren via Google, Tripadvisor, Facebook en Instagram
- Inzicht in statistieken
Digitaal tafelplan voor optimaal tafelbeheer
TheFork biedt een digitale restaurant plattegrondindeling om je restaurant in te delen en shifts met meerdere zitplaatsen te beheren. Zowel op je computer, tablet als smartphone heb je een handig overzicht van jouw zaak en de boekingen per tijdslot. Gebruikers kunnen bij hun reservering ook een zitvoorkeur aangeven. Het tafelplan toont daarom ook de tafels per ruimte, zoals het terras of de bar (indien van toepassing). Dankzij de functionaliteit Tijdslot en reserveringsbeperking kun je helemaal zelf bepalen hoeveel couverts je per tijdslot wilt ontvangen én via welke kanalen. Ontvang je in het weekend altijd veel reserveringen via jouw website? Dan heb je de mogelijkheid om reserveringen via TheFork.nl of je social media kanalen te beperken.
Een reserveringsmodule in de stijl van jouw restaurant
De TheFork reserveringsmodule komt in verschillende vormen en maten. Zo heb je keuze uit een subtiele button, een iframe en een uitgeklapte kalender (white label en grey label) met een TheFork-logo. Tot slot is de widget horizontaal of verticaal te integreren op je website. Op deze pagina kun je de verschillende lay-outs bekijken. Om de widget te matchen met de vormgeving van jouw horecawebsite, zijn de kleuren en het lettertype hiervan aanpasbaar. Past het kenmerkende TheFork-groen niet helemaal bij jouw huisstijl? Dan kies je gewoon een andere kleur door een Hex code in te voeren in de customizer op de site van TheFork. Hier komt een lange HTML-code uitrollen die je vervolgens op jouw website implementeert.
TheFork kosten
Benieuwd wat het boekingssysteem van TheFork jou als horecaondernemer gaat kosten? Tijdvooreensite neemt de pakketten van TheFork Manager Neo onder de loep. Dat begint lekker overzichtelijk, want er zijn slechts 2 verschillende pakketten: Basic en PRO+.
Basic
Bij het Basic pakket krijg je een profiel op TheFork en toegang tot de basisfunctionaliteiten van het reserveringssysteem, waar de reserveringen via verschillende kanalen binnenkomen. Tevens krijg je bij dit gratis pakket een Analytics-pagina en kun je reviews van gasten beheren. Voor dit pakket betaal je een vast bedrag per maand, máár let goed op: restauranteigenaren betalen een commissie voor alle reserveringen die gedaan worde via alle kanalen van TheFork en via de Google Reserve reserveringsmodule.
PRO+
De ‘PRO+’-variant biedt een totaalpakket met uitgebreide functionaliteiten, zoals creditcardgarantie tegen no-shows, beter beheer van de restaurantplattegrond en een heus CRM-systeem. Het beheren van reserveringen en gastprofielen is voor veel restaurants echt onmisbaar, waardoor je al snel bij deze variant uitkomt. Voor het PRO-pakket van TheFork bteaal je een vast bedrag per maand, plus de couvertskosten.
Goed om te weten: voor reserveringen via de widget op jouw eigen website, Facebook- en Instagramprofiel en Google betaal je géén couvertkosten.
TheFork op jouw website
TheFork is het overwegen waard voor restauranteigenaren die op zoek zijn naar een uitgebreide software, of juist een zeer basic pakket om hun zaak te managen. Wil je net als 80.000 restaurants ook TheFork op je website? Tijdvooreensite zet de voor- en nadelen van het reserveringssysteem voor je op rij zodat je zelf een weloverwogen keuze kunt maken:
Voordelen
- Gratis eigen restaurantpagina op TheFork
- Reserveringsmodule is personaliseerbaar (kleuren en lettertype)
- Diverse lay-outs reserveringsmodule beschikbaar
- Nederlandstalige support via live chat
- TheFork is internationaal (groot bereik)
- Optie creditcard garantie bij reserveren
- Compleet anti-no-showprogramma incl. automatische reminders via app of mail
Nadelen
- Je betaalt couvertskosten
- De PRO+ variant is aardig prijzig voor kleine restaurants
- Geen afhaal/bezorg optie
Integreer TheFork met Tijdvooreensite
Heb je al een Tijdvooreensite website voor jouw lunchroom of restaurant en wil je graag aan de gang met het reserveringssysteem van TheFork? Laat het ons weten en wij zorgen voor een feilloze integratie. Nog geen klant bij ons? Tijdvooreensite bouwt binnen een week een moderne horecawebsite voor je. Uiteraard kunnen we deze aan een bestaand boekingssysteem koppelen, zoals TheFork of Formitable.
Meer weten over het websitepakket Ik wil meer horecasites zien