Privacy
Als website-eigenaar zul je regelmatig in aanraking komen met persoonsgegevens van je websitebezoekers en andere privacy gerelateerde zaken. Wij vertellen je wat jij hierover moet weten.
Als website-eigenaar zul je regelmatig in aanraking komen met persoonsgegevens van je websitebezoekers en andere privacy gerelateerde zaken. Wij vertellen je wat jij hierover moet weten.
Bij Tijdvooreensite hebben we al enkele maatregelen om de websites van onze klanten AVG-proof te maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de SSL-beveiliging. Een aantal zaken moet je echter zelf regelen om je website te laten voldoen aan de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming. In een ander blogartikel lees je meer over de AVG en of jouw website hieraan voldoet. In dit blog gaan we in op het maken van een AVG-proof cookiemelding.
Tijdvooreensite krijgt regelmatig de volgende vraag: Ik ontving vandaag een factuur voor een domeinnaam, maar ik heb dat domein toch bij jullie ondergebracht? In dit artikel leggen we uit dat er oplichters zijn die spookfacturen sturen naar ondernemers, omdat ze op hun geld uit zijn. Onlangs dook er een valse factuur op van DNS Service NL. Eerder ontvingen mensen nepfacturen van Tele Media B.V. en van NL Domein Host.
Met de ingang van de AVG op 25 mei 2018 moet je je als ondernemer maximaal inspannen om de privacy van betrokkenen te beschermen. Zo moet je website in alle opzichten veilig zijn en zul je middels registers en statements moeten aantonen dat de privacy van klanten hoog op je agenda staat. Even wat extra werk dus. Gelukkig is je website vrij eenvoudig AVG-proof te maken.
Onder de nieuwe privacywetgeving is het verplicht om in je privacyverklaring te vermelden welke cookies je op je website gebruikt. In dit artikel zetten we de cookies Tijdvooreensite-websites op een rij.
Vanaf 25 mei 2018 is er nieuwe privacywetgeving van kracht. Goed nieuws voor consumenten, minder goed nieuws voor ondernemers. Als je een website hebt waarop je je klanten om persoonsgegevens vraagt is er een hoop te doen. In dit artikel zetten we de belangrijkste punten op een rij.
Als je een YouTube filmpje op je website embed dan houdt YouTube standaard gegevens bij van je bezoekers. Vanaf 25 mei mag dit niet meer zonder dat je het in je privacyverklaring vermeldt en toestemming aan je bezoekers vraagt. Een hoop gedoe voor het embedden van een filmpje. Gelukkig biedt YouTube je de mogelijkheid om een filmpje in 'Privacymodus' in te sluiten.
Vanaf 25 mei ben je verplicht om een bezoeker van je website erop te wijzen als ze persoonsgegevens naar je gaan versturen. De bezoeker moet hiervoor met een bewuste handeling toestemming geven. In dit artikel leggen we uit hoe je dit eenvoudig zelf in Sweet CMS kunt toevoegen.