Blog over websites

Tijd voor een blog

Op deze pagina lees je nieuws, tips, functionaliteiten en verhalen die betrekking hebben op Tijdvooreensite.

Search intent: achterhaal het doel achter zoekopdrachten
Uitgelicht

Vindbaarheid en Uitleg

Search intent: achterhaal het doel achter zoekopdrachten en boost zo je content

Tussen het ondernemen door is het raadzaam om zo nu en dan een blik te werpen op je website. Is je mailbox (bijna) leeg of heb je even wat meer ruimte in je hoofd? Dan is het hoog tijd om je contentstrategie eens kritisch onder de loep te nemen: want werkt die anno 2025 nog wel? Methoden die eerder nog resultaat opleverden, blijken vandaag namelijk steeds minder effectief.

Damianne Langedijk

Duik dieper de materie in

Onze laatste hersenspinsels.

Van trending topics in websiteland en nieuwe features binnen ons CMS tot praktische tips om je website nog mooier en beter (vindbaar) te maken; je leest het in het blog van Tijdvooreensite.

Uitgeprinte pdf van een menukaart

Uitleg en Vindbaarheid

Hoe en wanneer gebruik je PDF's op je website?

Wist je dat zoekmachines tegenwoordig ook PDF-bestanden kunnen indexeren? Hoewel dit directe links naar je PDF's kan opleveren, zijn PDF's vaak minder effectief voor SEO. In dit artikel duiken we in de voor- en nadelen van indexeerbare PDF’s voor je zoekmachineoptimalisatie en waarom het beter is om PDF's achterwege te laten.

Verder lezen

Tara van der Does

Google Maps kaart

Functionaliteiten en Uitleg

Een eigen Google Maps API key aanvragen

Het aanvragen van een Google Maps API key is tegenwoordig helaas niet meer gratis. Gelukkig is de dienst voor kleinschalig gebruik wél kosteloos dankzij een ‘cadeautje’ van Google: Een gratis maandelijks tegoed. In dit artikel over het nieuwe prijsbeleid kun je lezen hoe de vork precies in de steel zit. Door de wijziging kan het voorkomen dat Google Maps kaarten op websites niet meer werken. De reden hiervoor heeft te maken met een zogeheten Google Maps API key. Het is belangrijk om dit voor je eigen website aan te vragen. In dit blog wordt helder wat een API key is en waarom je deze code moet aanvragen.

Verder lezen

Angela Lanser

man achter een laptop met een kop koffie

Vindbaarheid

Waarom wordt mijn website niet gevonden in Google?

Heb je jezelf weleens gegoogeld? En zie je dan tot je grote verbazing je website niet in de zoekresultaten van Google? En dan bedoelen we niet alleen wanneer jij jouw bedrijfsnaam of URL intypt, maar bijvoorbeeld ook wanneer je zoekwoorden intypt waarvan je weet dat jouw klanten ze gebruiken, zoals “bakkerij om de hoek” of “leuk café in Haarlem”. Nu vraag je je natuurlijk af hoe dit komt. Logisch, want als je een website hebt, wil je wel dat deze wordt gevonden in Google. 

Verder lezen

Tara van der Does

Wetgeving en Uitleg

Moet ik een copyright notice vermelden op mijn website?

Je kent het wel: dat kleine ©-symbooltje gevolgd door een naam, zoals "©Tijdvooreensite". Dit is een manier om te laten zien dat jouw website content beschermd is door auteursrecht. Je ziet het vaak op websites, soms zonder symbool, soms met en soms zonder jaartal. Maar is deze vermelding echt een noodzaak voor jouw site? Wij leggen het je uit.

Verder lezen

Tara van der Does

Een hacker aan het werk

Uitleg

Zo blijf je uit handen van hackers

Cybercrime neemt wereldwijd snel toe en de dreiging van hackers is nu tastbaarder dan ooit. Bij Tijdvooreensite hebben we dit onlangs van dichtbij ervaren toen we een lezing bijwoonden van Maria Genova over Cybersecurity. De realiteit? In Nederland, een van de meest aangevallen landen in Europa, is de kans op een cyberaanval maar liefst 1 op de 5. Een dergelijke aanval kan al snel leiden tot schadebedragen van wel € 340.000. Hoe bescherm je jezelf en je onderneming tegen deze dreigingen? In dit artikel geven we cruciale tips en adviezen om hackers en cyberaanvallen een stap voor te blijven.

Verder lezen

Tara van der Does

Social media likes op neonbord

Vindbaarheid

Heeft social media invloed op de SEO van je website?

Een toppositie in Google is voor veel websites hét ultieme doel. Maar welke rol speelt social media in het bereiken van die felbegeerde ranking? Kan actief zijn op platforms als Facebook, Instagram en LinkedIn daadwerkelijk een verschil maken voor je SEO-resultaten? Tijdvooreensite duikt in de relatie tussen social media en zoekmachineoptimalisatie om deze vraag te onderzoeken.

Verder lezen

Tara van der Does

De beste e-learning platformen voor jouw cursussen en trainingen

Uitleg en Functionaliteiten

De beste e-learning platformen voor jouw cursussen en trainingen

Kennis vergaren doen we allang niet meer alleen in een klaslokaal. Op YouTube staan talloze instructievideo’s over boulderen, Photoshop, boekhouden en nog veel meer. Ook e-learning platformen zijn een veelgebruikte bron om de eigen kennis bij te spijkeren. Deze leerplatformen kunnen voor coaches en trainers van toegevoegde waarde zijn. Je kunt jouw kennis en ervaring verpakken in online cursussen, modules of trainingen, die vervolgens toegankelijk zijn voor een breder publiek. Dit opent de deur naar nieuwe kansen en inkomstenstromen. Tijdvooreensite is op zoek gegaan naar de beste e-learning platformen voor MKB’ers. Lees snel verder voor onze selectie.

Verder lezen

Angela Lanser

Google Analytics op je website

Functionaliteiten en Uitleg

Google Analytics op jouw website

Google Analytics is een gratis software en geeft jou inzicht in alle mogelijke statistieken van jouw website. Met Google Analytics kun je niet alleen jouw verkopen en conversies meten, maar je krijgt ook inzicht in hoeveel bezoekers je hebt gehad en hoe ze bij jouw site terecht zijn gekomen. Een zeer uitgebreide tool dus waarbij je veel informatie over je site kunt analyseren. Daarbij is Google Analytics ook nog helemaal gratis!

Verder lezen

Angela Lanser

Structured data seo voordelen

Webdesign, Vindbaarheid en Uitleg

Structured data: wat is het en wat kun je ermee?

Wie zijn website beter online vindbaar wil maken, kan zich richten op het zichtbare onderdeel van de website: de content. Met het toevoegen van onder meer headings, relevante zoektermen en interne links maak je jouw content ‘SEO-proof’. Ook aan de achterkant van je website valt een heleboel te optimaliseren voor zoekmachines. Bijvoorbeeld door het toepassen van structured data. Tijdvooreensite vertelt je wat structured data precies is en hoe je dit kunt inzetten om SEO-voordelen te behalen.

Verder lezen

Angela Lanser

Gratis demo aanvragensluiten