Wat is mailblue?

MailBlue

MailBlue is een (Nederlandstalige) totaaloplossing voor e-mailmarketing. Ontdek snel wat dit populaire systeem jou te bieden heeft en hoe je MailBlue op je website integreert.

Wat is MailBlue?

MailBlue is de Nederlandse versie van het welbekende ActiveCampaign; een alles-in-één e-mail marketing software met ruim 150.000 gebruikers. Met MailBlue verstuur je gemakkelijk (geautomatiseerde) nieuwsbrieven en e-mails om jouw business te laten groeien. Ideaal als je (potentiële) klanten wil wijzen op nieuwe producten, speciale acties of must-read blogartikelen. MailBlue is niet alleen een e-mail marketing software. Je hebt ook de beschikking over een CRM functionaliteit om o.a. salesprocessen te automatiseren en follow-ups inzichtelijk te maken.

MailBlue is in 2017 opgericht door Dennis van den Berge en Youri Meuleman. Vanuit het hoofdkantoor in Breda staat het team in de startblokken om ondernemers als jij van dienst te zijn bij vragen. Kwalitatieve begeleiding en support staat centraal bij dit Nederlandse bedrijf. Daar kunnen we ons bij Tijdvooreensite wel in vinden! We zetten de belangrijkste functies van MailBlue op een rij:

  • E-mailmarketing
  • Rapportages
  • Marketing Automation incl. segmenteer mogelijkheden
  • A/B testen
  • Een uitgebreid CRM
  • Diverse koppelingen mogelijk (o.a. WooCommerce en Shopify)

De e-mailsoftware van MailBlue

De e-mailsoftware van MailBlue is populair door zijn gebruiksvriendelijkheid en uitgebreide features. In een volledig Nederlandstalig systeem kun je e-mails opmaken middels een eenvoudig drag & drop systeem (net als bij MailChimp). Dit houdt in dat je onderdelen, buttons en afbeeldingen in het template kunt slepen om zo je e-mail vorm te geven. Je hebt keuze uit 125+ kant-en-klare en responsive templates die je zelf nog kunt aanpassen. Fijn; opnieuw het wiel uitvinden is niet nodig!

Via lijsten en tags kun je eenvoudig contacten segmenteren. Op deze manier kun je e-mails een persoonlijke touch geven en laten aansluiten op de interesses van je doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan een theater die liefhebbers van toneel en opera apart wil bedienen. Voor zaken als interesses of voltooide handelingen kun je zo’n tag aanmaken. In MailBlue kun je tags zo instellen dat het toewijzen hiervan automatisch gebeurt op basis van een bepaalde actie (zoals inschrijven voor het webinar). Scheelt jou weer veel handwerk.

Weten of de e-mail die je recent de deur uit hebt gestuurd ook daadwerkelijk door je subscribers is gelezen? Via het gedeelte statistieken kun je zaken als het aantal opens, clicks, uitschrijvingen en bounces bekijken.

Koppelingen en integraties

MailBlue is te integreren met zo’n beetje ieder denkbaar systeem. Denk aan WordPress, Google Analytics, Zapier en webshop integraties zoals WooCommerce, Shopify en Lightspeed. In totaal zijn er circa 1000+ koppelingen beschikbaar.

Uitgebreide kennisbank

Weet je niet meer hoe je contacten importeert of hoe een split test werkt? In de MailBlue kennisbank staan ruim 300 artikelen en uitlegvideo’s om antwoord te geven op al jouw vragen. Kom je er dan nog niet uit, dan kun je terecht bij het support team of de Facebook Community.

MailBlue prijzen

MailBlue biedt de keuze tussen 3 abonnementen: Lite, Plus en Professional. Je kiest zelf het type abonnement en het aantal contacten. Deze contacten kun je zien als subscribers. De ‘teller’ begint bij 500 contacten. Wil je jouw nieuwsbrieven of e-mails naar meer mensen versturen? Dan gaat de prijs omhoog. De abonnementen groeien als het ware met je mee! Goed om te weten: elk MailBlue pakket komt met een gratis proefperiode van 14 dagen.

Lite

Lite is (bij betaling per jaar en 500 contacten) het goedkoopste pakket van MailBlue. Met Lite kun je onbeperkt nieuwsbrieven versturen. Het abonnement is met name geschikt voor kleine bedrijven die geen behoefte hebben aan extra CRM-functionaliteiten of integraties. Aan Lite hangt een limiet van maximaal één gebruiker.

Plus

Wil je nieuwsbrieven versturen én eenvoudig je klantgegevens beheren middels een CRM systeem (Custom Relationship Management)? Dan is MailBlue Plus iets voor jou. Hiermee geniet je van talloze features waaronder CRM met sales automatisering, directe integraties, Facebook audiences koppeling en SMS marketing. Aan Plus hangt een limiet van maximaal 25 gebruikers.

Professional

Het Professional pakket is het meest uitgebreid. Zo krijg je beschikking over alle opties uit het Lite- en Plus- pakket plus automation A/B testen en website berichtgeving (pop-up). 

MailBlue op jouw website

Of je nu een kledingzaak hebt of een groot designbureau; MailBlue heeft de tools in huis om jouw business succesvoller te maken. Wil je net als 150.000 ondernemers ook MailBlue op je website? Tijdvooreensite zet de voor- en nadelen van de e-mailsoftware voor je op rij zodat je zelf een weloverwogen keuze kunt maken:

Voordelen

  • Start al voor een laag bedrag per maand (bij betaling van een jaar)
  • Nederlandse helpdesk, academie en kennisbank
  • Gratis 14-daagse trial
  • Systeem werkt intuïtief en is geheel in het Nederlands
  • Opties voor dynamische content en automatiseringen
  • Beschikking over een CRM functionaliteit (niet bij Lite abonnement)
  • 1000+ koppelingen

Nadelen

  • Door het groot aantal functionaliteiten kan MailBlue lastig zijn om te doorgronden
  • Geen gratis versie beschikbaar in tegenstelling tot MailChimp

Integreer MailBlue met Tijdvooreensite

Ben je enthousiast geworden en wil je jouw Tijdvooreensite website koppelen aan de e-mailsoftware MailBlue? Wij zorgen voor een feilloze integratie! Heb je nog geen website óf is de website van je salon, bed and breakfast of recruitmentbureau sterk verouderd? Tijdvooreensite bouwt binnen een week een moderne website voor je. Ons betaalbare websitepakket biedt tal van functionaliteiten (o.a. formulieren, bloggen, fotoalbums) die voor jou als ondernemer een must zijn. Uiteraard kunnen we de website aan een bestaande e-mail software koppelen zoals MailBlue of MailChimp.

Meer weten over het websitepakket Laat mij voorbeeldwebsites zien