Blog over websites

TIJD VOOR EEN BLOG

Nieuws, tips, functionaliteiten en verhalen

Blijf op de hoogte en volg ons ook op Facebook!

Tijd voor een blog

Op deze pagina lees je nieuws, tips, functionaliteiten en verhalen die betrekking hebben op Tijdvooreensite. Onze blogitems zullen we via Facebook verspreiden dus dit is een goede reden om ons te volgen

  • Canva Nederlands designtool voor social media berichten

    Creëer de mooiste social media posts met Canva

    Door Angela Lanser, in Webdesign en Uitleg

    Op social media komen berichten met de meest oogverblindende ontwerpen aan de lopende band voorbij. Heeft nu elke onderneming een graphic designer in dienst of hebben zij een ander geheim? Met de online tool Canva kan iedereen die niet over magische photoshop skills beschikt, eenvoudig zelf fantastische visuals maken. Dus; ben je met jouw eigen bedrijf erg actief op social media, maar lukt het je niet om van jouw posts echte eyecatchers te maken? Wellicht is Canva dé tool voor jou.

    Lees het gehele artikel

  • Steunlinks Google Mijn Bedrijf

    Zwaar getroffen door de coronacrisis? Laat klanten jou helpen

    Door Angela Lanser, in Nieuws en Uitleg

    Het coronavirus heeft in vele sectoren rake klappen uitgedeeld. Ondanks de versoepelingen, verkeren veel ondernemers nog in financieel zwaar weer. Wellicht trekt jouw hondentrimsalon, bed and breakfast of beautysalon een stuk minder klanten dan normaal in deze periode. Google heeft recent een optie in bedrijfsprofielen ingebouwd die klanten de mogelijkheid geeft om een cadeaukaart te kopen of geld te doneren. Tijdvooreensite vertelt je graag meer over deze optie.

    Lees het gehele artikel

  • Linkbuilding voor dummies

    Linkbuilding voor dummies

    Door Angela Lanser, in Uitleg en Vindbaarheid

    Wie zich een beetje heeft verdiept in zoekmachineoptimalisatie (SEO), is vast de term ‘linkbuilding’ tegen het lijf gelopen. Het is één van de meest effectieve methoden om hoger in zoekmachines te komen. Na het schrijven van sterke content met de juiste keywords, is linkbuilding dus the way to go naar een toppositie in Google. Tijdvooreensite legt uit wat de term precies inhoudt. Daarnaast geven we praktische tips om zelf aan de slag te gaan met het fenomeen linkbuilden.

    Lees het gehele artikel

  • FAQ opstellen voor website

    How to: Een perfecte FAQ opstellen

    Door Angela Lanser, in Functionaliteiten en Uitleg

    Bij Tijdvooreensite merken we dat de FAQ vaak een ondergeschoven kindje is bij het maken van een website. Is de FAQ niet relevant, sexy of bruikbaar genoeg? Hebben ondernemers er geen inspiratie voor? In dit blogartikel lees je wat een FAQ sectie jou oplevert. Daarnaast geven we waardevolle tips om je op weg te helpen bij het opstellen van de perfecte FAQ.

    Lees het gehele artikel

  • Plagiaatcontrole website

    Hoe kun je plagiaat opsporen en aanpakken?

    Door Angela Lanser, in Uitleg

    Copywriters en bloggers schrijven (oké, typen) heel wat af. Je probeert je content zo origineel mogelijk te maken. Met nieuw invalshoeken, onderbelichte onderwerpen, nóg uitgebreidere uitleg of door in te spelen op een trend die nog niet door anderen is opgepakt. Maar eerlijk is eerlijk; met een paar miljard pagina’s op het internet kan het een lastige klus zijn om iets 100% unieks te schrijven. Hoe kom je erachter of jouw content uniek (genoeg) is en of je geen plagiaat pleegt, hetzij per ongeluk? Je wilt immers geen rechtszaak aan je broek of een vuile ‘contentjatter’ zijn. Het omgekeerde is ook niet onbelangrijk; hoe check je eenvoudig of iemand anders jóuw content steelt?

    Lees het gehele artikel

  • Conversie website verhogen

    Zo verhoog je de conversie van jouw website

    Door Angela Lanser, in Uitleg

    Wellicht heb je veel tijd en energie gestoken in zoekmachineoptimalisatie (SEO) en prijkt je website nu op prominente posities in Google. Dat heeft gezorgd voor hoge bezoekersaantallen waar je concurrenten jaloers op zouden zijn. Uitstekend werk, maar hoe staat het met de conversies? Aan mensen die alleen kijken heb je niets. Het levert geen klinkende euro’s op. Websitebezoekers moeten tot actie overgaan, ‘’converteren’’ zoals marketingexperts dat zo mooi noemen. Hoe krijg je dát voor elkaar?

    Lees het gehele artikel

  • Covid-19 awareness iconen

    Nieuw: Covid-19 awareness icoontjes

    Door Angela Lanser, in Nieuws en Functionaliteiten

    Nu de anderhalvemetersamenleving het nieuwe normaal lijkt te worden, zijn er onlangs heuse Covid-19 icoontjes gelanceerd die je kunt gebruiken in Sweet 5.0. Kan zomaar van pas komen indien er versoepelde maatregelen gehanteerd gaan worden. We nemen een paar iconen onder de loep, vanaf gepaste afstand natuurlijk.

    Lees het gehele artikel

  • Populaire apps voor videobellen en andere communicatiemiddelen

    Communiceren met klanten in tijden van social distancing

    Door Angela Lanser, in Uitleg

    Het staat vast dat de Covid-19 pandemie ons dagelijkse leven aardig heeft veranderd. Bij Tijdvooreensite werkt iedereen vanuit huis; geen gesprekken bij de koffieautomaat meer of een gezamenlijke wandeling door het park. In deze anderhalve-meter-economie kunnen we ook geen klanten meer ontvangen op ons fijne kantoor. In plaats daarvan gebruiken we digitale tools om te communiceren. Wellicht run ook jij jouw bedrijfje vanuit huis en wil je contact onderhouden met jouw klanten. Maar welke opties heb je? We hebben een aantal communicatiemogelijkheden voor je op een rij gezet.

    Lees het gehele artikel

  • google alerts instellen

    Bespaar zoekwerk met Google Alerts

    Door Angela Lanser, in Uitleg

    Wie op de hoogte wil blijven van een bepaald onderwerp, kan het internet afstruinen naar relevante nieuwtjes. Maar het kan een stuk eenvoudiger: met Google Alerts krijg je deze content in je schoot geworpen. In dit blog lees je wat Google Alerts is en hoe je hier slim gebruik van maakt.

    Lees het gehele artikel

  • Mobile-first indexatie door Google

    Vanaf september is Mobile-first index de standaard

    Door Angela Lanser, in Uitleg en Nieuws

    Zoekmachinegigant Google werkt al geruime tijd aan de zogeheten Mobile-first indexing. Begin deze maand heeft Google aangekondigd dat vanaf september 2020 alle websites mobile-first geïndexeerd gaan worden. Betekent dat je als websitebeheerder nu in de startblokken moet staan? Tijdvooreensite legt uit wat de mobile-first index precies inhoudt en of je zelf actie moet ondernemen.

    Lees het gehele artikel