Je ontkomt er niet aan: een goede website voor je bedrijf

Door Nora van Deursen, 

SEO, Tips en Uitleg website, conversie en call to action

Een goede website waarop je jouw bedrijf presenteert is simpelweg een must. En omdat ruim 50% van de bezoekers uit mobiele gebruikers bestaat, is het belangrijk dat je site lekker werkt op zowel desktop als tablet en mobiel. Maar wat zijn eigenlijk de succesfactoren van een goede website? We geven je een idee aan de hand van drie vragen:

  1. Hoe vinden bezoekers mijn website?
  2. Voelt de bezoeker zich thuis op mijn website?
  3. Hoe zorg ik ervoor dat bezoekers mijn klanten worden?

Hoe vinden bezoekers mijn website?

De meeste bezoekers komen via zoekmachines als Google en Bing. Het is daarom belangrijk dat je website goed scoort in de zoekmachines. Om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen heb je een technisch geoptimaliseerde website nodig. Daarnaast zul je de zoekmachines moeten overtuigen van de kwaliteit van je site door hem te vullen met relevante, interessante en actuele content.

Voelt de bezoeker zich thuis op mijn website?

Wanneer bezoekers jouw website gevonden hebben wil je ze daar een poosje houden. Je wil ze het gevoel geven dat ze aan het juiste adres zijn. De look en feel van je website speelt daarin een belangrijke rol. Als een bezoeker je website vertrouwt gaat hij op zoek naar de informatie die hij nodig heeft. Zorg er daarom voor dat bezoekers gemakkelijk hun weg vinden. Een overzichtelijke presentatie van je diensten, een zoekvenster en een sectie met veelgestelde vragen zijn prima functies om je bezoeker daarbij te helpen. 

Een belangrijke voorwaarde om bezoekers op je site te houden is dat je website responsive is. Een responsive website houdt rekening met de grootte van het beeldscherm zodat je site net zo goed werkt op een mobiele telefoon als op een tablet of desktop.

Hoe zorg ik ervoor dat bezoekers mijn klanten worden?

Oké dus het is gelukt om een bezoeker op je website te krijgen en hij heeft de informatie gevonden die hij zocht. Dat is helemaal super! Maar hoe maak je nu van die bezoeker een klant? Je zult hem moeten stimuleren om contact met je op te nemen. Met een mooie ‘call to action’ nodig je hem uit om jouw bedrijf als het ware binnen te lopen. Kies een korte duidelijke zin met een prettige toon. 

Om je een paar voorbeelden te geven: 

  • Bel ons voor een afspraak. 
  • Bestel het boek.
  • Ik wil de app!

En uit ons eigen repertoire:

Zodra de bezoeker contact met je opneemt, ben je een flinke stap dichter bij een nieuwe klant. 

Eenvoudige weergave van de werkelijkheid

Hoewel wat hierboven geschreven staat eenvoudig lijkt kan de praktijk lastig zijn. Wist je bijvoorbeeld dat je positie in Google afhankelijk is van meer dan 300 factoren? En dat het installeren van een SSL-certificaat om een veilige verbinding tot stand te brengen bijdraagt aan het vertrouwen van bezoekers, maar ook invloed heeft op je positie in zoekmachines? Dat de kleur van een call-to-action-knop de bezoeker kan verleiden tot klikken?

Je hebt vast andere zaken aan je hoofd! Laat daarom je huidige website eens onder de loep nemen door een professional. Dan weet je hoe het ervoor staat en welke stappen je nog kunt zetten voor een overtuigende, wervende en gladweg goede website.

Wil je weten wat we voor je kunnen doen? Bel ons dan, we zijn de hele week goed bereikbaar. 

Bellen met Tijdvooreensite

Terug naar overzicht